Ilussies

Ken je je zelf, hoe sta je in relaties met anderen

Moderators: Robflower, maitreya

Re: Ilussies

Berichtdoor Kees op vr 27 jun 2008, 21:04

Lieve Maitreya

Ook ik vraag me dat iedere keer nog af. We zijn toch als mens gekomen om onze ziel te laten ervaren. Is geen illusie, maar een wonder. Een ziel ervaart toch als de mens waarin hij/zij huist emoties kan vertonen, want dat is toch het leerproces, dat is wat de ziel toch wil ervaren.
Als ik behoefte heb om te huilen, dan huil ik.
Als ik behoefte heb om te lachen, dan lach ik

Het betreft allemaal keuzes en die keuzes leiden toch naar emoties. Illusie, nee ik ervaar alles wat er is, wat er komt en wat er gaat als een wonder. We zijn niet voor niets met z'n allen op reis.
Met onvoorwaardelijke liefde

:lezenKees :roll:
Kees

Berichtdoor Frank op za 28 jun 2008, 20:21

Het leven is naar mijn idee ook geen illusie.
Het is onze eigen creatie. We hebben het zelf gemaakt en we kunnen het overstijgen (verlichting), we spelen ons eigen spel, maar dat maakt het nog geen illusie.
Het is zo echt, omdat we het zo echt hebben gemaakt.

Gassho,
Frank
Frank
Moderator
Moderator

Berichtdoor Frank op za 28 jun 2008, 20:23

By the way: hoe kun je je bericht editten ?
Durf te voelen en wees eerlijk
Frank
Moderator
Moderator

Berichtdoor Globetrotter op za 28 jun 2008, 21:18

Ik ben het met jullie eens. Als je wilt huilen dan huil je. Als je wilt lachen dan lach je. Dat is geen illusie. Het schuldgevoel hierover is een illusie. Maar het huilen en lachen of andere dingen die je kunt doen, zie ik zelf niet als illusie.
Dare to be different!!
Globetrotter

Berichtdoor aquarel op wo 07 apr 2010, 13:40

daar heb ik vroeger lang over nagedacht.
mijn persoonlijke site noemt illusies.be maar binnenkort bestaat ie niet meer, denk ik..
omdat er toch niemand komt, dat valt nog af te wachten wat ik ermee doe als ik volgend jaar opnieuw moet betalen !

goeiemiddag lieve mensen, het is idd lang geleden dat ik hier ben geweest, maar dat heeft meer te maken met het feit dat ik andere interesses heb en ook omdat deze site leegloopt, wat ik bijzonder spijtig vind omdat jullie er al veel werk ingestoken hebben.
ik ben zoals jullie ondertussen wel weten een fan van het eerste uur, en ik kom hier al zo'n 9 jaar.

wat ik over die illusies wou zeggen is het volgende : ik heb lang gedacht dat het leven een illusie op zich was, eigenlijk onlogisch omdat "pijn" bv. wel voelbaar is, maar ergens kan het wel dat we ons eigen illusie zelf hebben gecreeƫrd.
onze eigen wereld zeg maar.
mijn site gaat daar gedeeltelijk over, maar als ik beslis om hem te houden in de toekomst ga ik daar eens grondig in snoeien.

anderzijds hoe gaat het met robflower en ocelly ?
ik hoop goed !

groetjes thijs
aquarel

Berichtdoor aquarel op zo 02 mei 2010, 8:33

ik denk dat ik er bijna ben, wat betreft "meer" evenwicht in mijn leven en een gezonde logica beheersen !
de reden waarom ik mezelf verklaar/uitleg is omdat ik nog maar 2 weken clean ben van de cannabis.
en het gaat vrij goed met me, ja.. ik voel me goed :D

ik heb veel te lang in een beperkt wereldje geleeft, zonder gezonde invloeden van buitenaf.
het drugswereldje, met al zijn verleidingen en ergenissen.
ik was niet zozeer de "drugs" op zich beu, maar wel de mensen rondom mij.
ik hoop uit de grond van mijn hart dat ik daar nu ver van weg blijf, want ik heb 16 jaar wiet geconsumeerd.

nu let ik op wat ik eet, ik luister naar mijn lichaam en geest en ben met mijzelf in het reine, om het zo uit te drukken. :P
ik luister veel naar muziek om me te ontspannen en heb terug vroegere passies opgeraapt op creatief vlak.

dus bij deze, nu kunnen jullie binnen 1 maand mijn persoonlijke site eens komen bezoeken want ik ben bezig die helemaal te vernieuwen en toegankelijker te maken voor de gewone leek.

vriendelijke groet thijs
aquarel

Berichtdoor Kees op vr 07 mei 2010, 21:40

Zal zeker komen kijken.
Met onvoorwaardelijke liefde

:lezenKees :roll:
Kees

Keer terug naar Bewustwording van je innerlijk