Wat is Reiki

Reiki, magnetiserenen vele anderen vormen kunnen hier besproken worden

Moderators: Robflower, maitreya

Berichtdoor Globetrotter op ma 09 jun 2008, 22:11

Bedankt voor de info!!

Ik had zelf eigenlijk ook eigenlijk vrij weinig met Reiki. Eigenlijk vanwege de prijzen die er gevraagd werden en tja.. de symbolen die je moest gebruiken. Bovendien een goede Reiki-Master vinden was ook nog een hele klus. En er zijn zoveel vormen. Welke is nu goed, welke is geschikt.. Allemaal vragen. enz. enz. :)
Op een paar andere fora, waaronder die van Amy (hi Amy!!!) ben ik een paar goede Reiki mensen tegengekomen, waardoor ik er toch wel op een andere, positievere manier naar ben gaan kijken. Ook heb ik goede ervaringen met behandelingen die mijn dochter ontvangen heeft van mensen. Werk er zelf echter niet mee.

Wel ben ik een paar maanden geleden ingewijd in de Kundalini-Reiki. (alle 3 de inwijdingen) Dat werkt zonder symbolen. Het werken met energie vind ik heerlijk. Het valt mij op dat ik veel mensen tegenkom die graag energie willen ontvangen voor vanalles. Hier gebruik ik dan de Kundalini-Reiki voor. In de toekomst wil ik zelf ook graag gaan werken met andere energievormen, als misschien Gold Reiki, Crystal Reiki en misschien Shamballa.

Ik zal even een topic maken met wat Kundalini-Reiki is.
Globetrotter

Berichtdoor Frank op di 10 jun 2008, 0:32

Het idee van het hele artikel is leuk.
Maar het is jammer dat je je eigen negatieve ervaringen boven de uitleg zet.. in een topic met als titel "wat is Reiki".
Überhaupt een beetje jammer van de negatieve zienswijze. Ik snap dat het je eigen ervaringen zijn en dat je beeld daardoor gekleurd is.. maar in wezen staat het los van wat Reiki is.

Maar de uitleg zelf is een goede, Westerse, uitleg :)
Durf te voelen en wees eerlijk
Frank
Moderator
Moderator

Berichtdoor Globetrotter op di 10 jun 2008, 7:17

Ik zal mijn ervaringen na mijn werk (als ik thuis ben) opschrijven.

Ik begrijp heel goed Frank dat Gerda de westerse visie opschreef. Voor mij in ieder geval en voor de meesten hier zal dat het gemakkelijkst te begrijpen zijn, vanwege onze westerse opvoeding. Zeker als het voor velen de eerste keer is dat ze met Reiki in aanraking komen. Dat wil niet zeggen dat ik niet de oosterse uitleg wil lezen :lol:
Globetrotter

Re: Wat is Reiki

Berichtdoor Tane op wo 27 aug 2008, 11:43

Als je het stuk goed leest heeft de negatieve ervaring te maken met waarin ik de eerste inwisjding kreeg. Ik was toen nog niet lang bezig op het spirituele pad, maar als je ervaart dat de grootste gedeelte van de groep aan het blowen gaat, dat de belangrijkste drijfveer het geld is, tja dan kan ik mijn eerste ervaring ermee niet op een andere mamier omschrijven

Dat heb je heel goed gezien Maitreya.

Wie voor het eerst een joint rookt, merkt dat de joint heel vies is.
Dit komt omdat ons lichaam waarschuwt voor giftige stoffen. Als iemand daarna nog 1 en nog 1 opsteekt begint ons lichaam te wennen aan de nicotine en de smaak en raken we verslaafd aan nicotine en marijuana

Vervolgens in ons enige doel van het roken/blowen het opheffen van ontwenningsverschijnselen, veroorzaakt door het roken/blowen zelf!

Daardoor zijn zowel roken als blowen eigenlijk een drugsverslaving en kan iemand die begint met roken of blowen al gauw niet meer zonder!

De mensen zeggen dat blowen niet verslavend is, maar cijfers van verslavingszorginstituten zeggen anders!

---

Zonder sigaret zijn rokers chagrijnig. Dit komt omdat hun lichaam nicotine wil. Na lang geen nicotine krijgen zij zelfs concentratieproblemen en ervaren zij stress. Hierdoor kan een roker nooit echt ontspannen.

Als een roker denkt aan stoppen, heeft de roker het idee dat zijn steuntje in de rug, zijn allerbeste maatje wordt afgepakt. De roker denkt dat hij niet kan genieten zonder zijn oude vertrouwde vriendje, de sigaret/pijp/shaggie. Het idee van stoppen brengt stress met zich mee en wat doet een roker bij stress? Juist: hij gaat er 1 roken!

Veel beter zou het zijn om te stoppen in een ander "frame": de gedachten ACHTER de gedachten! De roker moet zichzelf ervan overtuigen dat hij niet WIL roken en zelfs na het stoppen ten alle tijde mag roken! Als een roker niet meer WIL roken, wordt het stoppen heel makkelijk en ontdek je dat nicotinepleisters, e-sigaret, Zyban etc allemaal onzin zijn!
---

Dus ik zou van al deze troep maar gewoon lekker afblijven want het brengt alleen maar ellende met zich mee.
Heb zelf ook jaren zitten klooien ermee maar ben blij dat ik mezelf nooit meer met al deze vieze giffen hoef te verstikken.
Tane

Berichtdoor annema op do 28 aug 2008, 18:27

komen we toch weer op gedachten kracht uit. of nlp.

Daar was je toen nog van plan een topic over te beginnen tane. Lijkt me nog steeds leuk en leerzaam.

gr Annema
annema

Berichtdoor Tane op ma 13 okt 2008, 18:50

Hoi Annema,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb een artikel klaarstaan, zie: http://www.bovennatuurlijk.com/board/viewtopic.php?f=3&t=983

Groeten en veel positieve gedachten toegewenst!

Met positieve groet,
Tane
Tane

Keer terug naar Energie overdracht